sreda, 11. marec 2015

Zakaj imamo radi in imate radi cART?

Pred časom smo vas poprosili, da nam zapišete kaj o našem sejmu, kaj imate radi, kaj vam je še posebej všeč, kaj pogrešate ali kaj čisto tretjega. Slutili smo, da se na sejem razstavljalci radi vračate, da imate sejem radi, a tolikšne pohvale si nismo predstavljale. Sejem bo letos potekal že 4. leto. Tako kot se razvijajo ustvarjalci, se je razvijal tudi sejem. Z začetnih 11 organizatork se je seznam z leti skrčil na štiri. Tiste štiri, ki smo poleg redne službe imele voljo in pogum vztrajati ter narediti sejem takšen, kot ga poznamo in poznate danes. Ustvarjalni sejmi dandanes rastejo kot gobe po dežju. Skoraj vsaka vas ima svoj sejem. Vse lepo in prav, ko ne bi trpela kvaliteta. Zdi se tudi, da dandanes vsak, ki ima vsaj malo žilice za ustvarjanje, kaj prodaja. Spet vse lepo in prav, ko ne bi trpela kvaliteta. Zato se pri cARTu trudimo biti boljši, kvalitetnejši. Želimo ustvariti topel dogodek, poln pozitivne energije, s poudarjeno osebno noto. Preveč je sejmov, kjer nihče ne pride do tebe, ko se počutiš, da organizatorja sploh ni, ko te nihče ne pozdravi, ti ponudi kolač, drobno darilce.  Zato nas neizmerno veseli, da ste vse to opazile. veseli nas tudi, da ste iskreno zapisale tisto, kar vam ni všeč, kar vas teži, kar lahko s skupnimi močmi izboljšamo. In trudile se bomo, da bo minusov naslednje leto še manj.


Zakaj imate radi sejem cART, kaj vam je še posebej všeč?
Dobra energija na sejmu in prijazni sorastavljalci nas zelo veselita, saj je s tem naš namen dosežen; trudimo se, da si delo razdelimo in da tudi, če pride do kakšnih komplikacij, zadeve rešimo tako, da sejem poteka nemoteno, prijazni sorastavljalci pa seveda sejmu dajo piko na i.

»Sejem cART imam rada, ker je vedno prijetno vzdušje, ker so ustvarjalci/ke super in se dobro počutim med njimi/vami, ker ni nobene nevoščljivosti in tekmovalnosti, prej nasprotno.« 

»Sejem imam rada, ker ste moje Celjanke neverjetno pozitivne punce, ker se med vami od prvega trenutka počutim popolnoma sprejeto in popolnoma mirno. Ker sem prvič, ko sem prišla, dobila v dar na zlato pobarvano školjko, ki jo še vedno na vsak sejem prinesem s sabo.«

Organizatorke se vedno zelo potrudite in pripravljate različne tematike sejma, ker je vedno kaj za posladkat: tematika glede na letni čas je naše vodilo, zato je potrebno kar nekaj dogovarjanja, kaj bo vsaka izmed nas pripomogla k tematiki: Ajda pripravi tehnične podrobnosti, Branka poskrbi za tisk in napise, pa tudi sladke razvade, Taja za info točko, Urška pa za delavnico. Vemo pa, da v primeru, da katera svoje delo ne bo mogla opraviti, vedno lahko računa na pomoč ostalih. Brez velikih besed in »skorajda« že samoumevno. 

Ustvarjalno vzdušje in veliko novih idej; ker sejem temelji na izboru razstavljalcev: izbor in s tem stalno vzdrževanje kvalitete je nujen; lahko bi seveda sprejele vse, a za to ni ne prostora in tudi ni namen, da bi manj kvalitetne izdelke (ki se seveda pojavijo), na sejmu predstavili. Včasih se seveda zgodi, da je prijav manj, pa so izbrani vsi kandidati, ki so se prijavili, a v večini primerov moramo izbirati. Res je tudi, da včasih najdemo dva razstavljalca, ki imata zelo podobne izdelke, a žal je tako. Konkurenca je močna in seveda se najdejo dve zelo podobni punčki ali pa dva zelo podobna lesena obeska. Le kupec je tisti, ki bo izbral: ali tvojega ali sosedovega. Konkurenca vseeno mora biti in včasih ti uspe, včasih pa ne. Tudi to je del sejma.

Celjsko vzdušje in ljudje: na to direktno sicer nimamo vpliva, a nas veseli, da so se Celjani izkazali za dobre obiskovalce sejmov in tudi dobre kupce (vsaj v večini primerov, tisti, ki na sejmu ne prodajo veliko, so prav gotovo obratnega mnenja, a večinsko mnenje je takšno).

Čudovita lokacija sejma ob Savinji, ambient... domačnost, sejem ni v prevelikem obsegu: ko smo se odločale o lokaciji sejma, smo imele kar nekaj idej, zlasti mestno središče, ki je bilo v tistem času v popolnem razsulu, saj so tam potekala gradbena dela. Kdor malo bolj pozna Celje, ve, da je mestno središče prazno, da ni lokalov, ki bi živeli, da ljudje hitijo na tržnico, potem pa se v veliki večini dobijo pri Mišku Knjižku na kavici, saj je to postala najbolj priljubljena kavarna v mestu. Majhni otroci gredo spotoma v knjižnico, potem pa na igrišče, starši pa na kavico. Dejstvo je, da je to najbolj oblegan košček mesta (poleg nakupovalnih centrov, a o tem kasneje), zato je bila ploščad pred knjižnico prava izbira. Čeprav smo vmes razmišljale tudi o spremembi lokacije, se je s tem, ko nam je knjižnica prijazno odstopila vsak mesec svoj prostor, prepričanje o pravi lokaciji sejma še utrdilo. Zdaj, ko je odprt tudi most čez Savinjo, je prostor res lep in ko je še obsijan s soncem, prav zažari in je čudovit prostor za tovrstne prireditve. Zato o selitvi za zdaj ne razmišljamo. S tem prostorom je sejem dovolj velik in dovolj majhen hkrati, da je tudi domačen in »cart«.

»Simpatična lokacija in dobra obiskanost sejma zaradi tega, ker traja samo do enih. po tej uri je ponavadi ob sobotah precejšnji upad obiskovalcev.«

Res je, nekaj mesecev smo imele sejem tudi popoldan, a izkazalo je, da po 13. uri obiskovalcev ni bilo več oziroma zelo malo, zato smo to idejo opustile. Tisti, ki prihajajo na sejem prvič in jim to ni všeč, morajo zaupati nam, ki smo na sejmu vsak mesec že 4. leto, da je to dobra rešitev. Vemo pa, da se iz oddaljenih krajev pripeljati na sejem za 4 ure, ni najbolj enostavno, a lahko zatrdimo, da je to najboljša rešitev.

Dostopne pristojbine za udeležbo na sejmu: pomemben podatek, ki nam veliko pomeni, saj nočemo biti »predragi«, kot znajo biti sejmi drugod po Sloveniji. Zavedamo se, da se lahko zgodi tudi, da razstavljalec proda zelo malo, da pa bi moral plačevati še drago pristojbino, se nam ne zdi primerno. A ugodna pristojbina je možna zlasti zaradi dobrega sodelovanja s knjižnico. Če bi bil sejem v centru mesta ali  pa v enem izmed nakupovalnih centrov, to ne bi bilo mogoče. Če bi bil sejem z enotnimi stojnicami, kot ste nekatere predlagale, prav tako to ne bi bilo mogoče. Zato ostajamo pri svojih stojnicah in nizki pristojbini.
»Všeč mi je, da se predstavljajo slovenski proizvodi in izdelovalci, ki si predstavitve na večjih sejmih mogoče ne morejo privoščiti.«



Da pa seveda ne bomo samo hvalili, še nekaj tistega, kar vas moti oziroma pogrešate. Ni veliko, kar nas veseli, seveda pa nihče ni popoln, zato obljubimo, da se bomo za izboljšanje še posebej potrudile.

Večja reklama sejma, nekateri obiskovalci sploh ne vedo, da poteka sejem: na tem področju nas čaka še kar nekaj dela, to se zavedamo in nameravamo v bodoče to popraviti. Plakati in letaki so vedno razdeljeni po celem Celju, dogodek je deljen na socialnih omrežjih, kar nekaj objav v časopisih je že bilo, tudi v mesečne oglasnike je dogodek vpisan, potrebujemo pa še več reklame na radiu, mogoče TV. Veliko pa lahko za reklamo naredite tudi sami z deljenjem na FB, blogih, svojih straneh. Da pa Celjani po treh letih sejma ne vedo za sejem, nam pa je vseeno nekoliko nenavadno, se pa zgodi seveda.

Moti me lokacija, saj se mi zdi da tja zahaja samo določen krog ljudi (starši z otroci), ki večinoma ne pridejo z namenom si ogledati sejem in kaj kupiti, ampak pridejo z nekaj evri v žepu na kavice, otroška igrala, v knjižnico. O lokaciji smo se razpisale zgoraj in še vedno stojimo za tem, da je to najboljša lokacija v Celju za naš sejem.  

Moti me, da ne morem biti prisotna vedno, kadar se prijavim. Žal naš sejem temelji na izboru in tako bo tudi v bodoče.

Pri pravilih je pisalo, da naj se držimo nekako prostorskega okvira 1x1,5m kar mi je predstavljalo težavo z nabavo majhne mize, izborom izdelkov...potem so bili pa na CART-u razstavljalci z dooolgimi mizami. Hvala za upravičeno pripombo, na to bomo bolj pozorne in bomo dodale natančnejša navodila.


Nekaj vaših predlogov, kako sejem izboljšati, smo zapisali že zgoraj, nekaj jih dodajamo še tukaj:
Če ni prevelika investicija, sejem cart v City centru: V enem izmed nakupovalnih središč smo na začetku gostovale v mesecu decembru, a to ni prostor za naš sejem. Sploh ne v takšnem obsegu, ne iz finančnega vidika, ne iz nakupovalnega vidika, ne iz vidika obiskovalcev. Zato smo že na začetku rekle odločen NE nakupovalnim središčem. Sejem cART je sejem mesta Celje in v središču mesta namerava ostati.

Mislim da je potrebno iz sejma narediti zgodbo, nek dogodek, kakšno vzporedno delavnico.­­ Na nekaterih sejmih se dobro obnese kakšen spremljevalni program, ki pritegne pozornost obiskovalcev in s tem poveča njihovo prisotnost na samem sejmu.
Morda lahko kdaj organizirate kakšno mini nagradno igro za obiskovalce, da jih nekoliko dlje zadržite med stojnicami in da se ne sprehodijo samo skoznje.
Vse to na sejmu poteka, ne sicer vedno, ampak občasno. Delavnica za otroke, ki je zelo dobro obiskana, poteka vsak mesec, prav tako smo ob pomembnih obletnicah (rojstnih dnevih cARTa) gostili plesne skupine, ki so se rade prišle pokazat, a potrebno je vedet, da je glavni namen sejma, da razstavljalci pokažejo svoje izdelke. Če bomo organizirali takšne in drugačne dogodke, delavnice, nastope, potrebujemo dodatne ljudi, dodatne stroške, zato se bo sejnina podražila. Vse je povezano, nam pa je glavno, da v štiri ure ne stlačimo čim več, ampak delamo na kvaliteti in na osebnem pristopu. Kdaj pa kdaj pa seveda prija kakšen takšen ali drugačen dogodek. K temu bomo stremeli še naprej, če pa kdorkoli pozna kakšno skupino ali posameznika, ki bi se rad predstavil, pa seveda na dan s predlogom.
Potrebno je dodati še to: vse štiri ustvarjalke, organizatorke sejma cART le-tega delamo poleg rednih služb na popolnoma prostovoljni bazi. Delo nam je v neizmerno veselje, a popolnoma se predati sejmu in organizirati poleg sejma še dodatne dogodke, žal ne moremo. Včasih delamo napake in ravno zato nam je vaš odziv in vaši predlogi še toliko bolj pomemben. Da vemo, kako biti še boljše!

Kako je pravzaprav z dovozom z avtom, je sploh dovoljeno pripeljati s strani savinjskega nabrežja? Uradno parkiranje na Muzejskem trgu ni dovoljeno, a prakticiramo vse tako, da odložimo robo, potem pa odpeljemo avtomobil na parkirišče pri spodnjem gradu. Do Savinjskega nabrežja je sicer pot izredno široka in se z avtom da pripeljati do Splavarja, a preverile bomo, če je tudi dovoljeno in zapisale v razpisno dokumentacijo.

Na fb strani so vedno bolj ali manj objavljene fotografije istih razstavljavcev iz sejma samega, ni nas vseh. Ta napaka se nam zgodi po nesreči in se opravičujemo, če se to zgodi. Pogosto nam tudi za fotografiranje zmanjka časa, zato nam pomagajo »zunanje moči«, ki pa tudi lahko kdaj koga spregledajo. Če se to le zgodi, nam le pošljite tudi kakšne svoje slike, bomo zelo vesele, seveda pa se bomo trudile, da se to ne bi dogajalo.

Ker smo bile tri ustvarjalke s podobnimi izdelki, me je zadnji cART zelo razočaral, saj nisem prodala niti enega samega izdelka, pa mi drugače ne gre tako slabo s prodajo. Na splošno sem na cART-u vedno prodala zelo malo, nikoli se mi ni preveč obrestovalo, na zadnje pa je bil res šok. Res je, včasih gre zelo dobro, včasih pa ne gre nič. Recepta žal ni. Žal je tako in nihče ne more garantirati, da bo razstavljalec kaj prodal. Tudi me, ki smo prisotne na sejmu že štiri leta, smo imele vzpone in padce. Mislim, da je to značilnost vsakega sejma, na katerem se pojavljaš večkrat, ne samo našega.



Za konec pa še:
»Meni je cART eden izmed najboljših tovrstnih sejmov, zato se ga rada udeležujem, čeprav sem iz okolice Ljubljane, kjer je tovrstnih sejmov še več.«

»Punce ostanite takšne, kot ste. Občudujem in cenim vaš trud, še posebej ker vem, da imate poleg sejma tudi službe, družine in druge obveznosti in včasih kar ne vem, kako vam vse skupaj uspeva. Se vidimo kmalu!«

Brez vseh vas sejma cART ne bi bilo, prav tako ga ne bi bilo brez odličnega sodelovanja z Osrednjo knjižnico Celje, zato se vsem vam najlepše zahvaljujemo in vam kličemo: »Na svidenje v marcu!«


(Hvaležna) ekipa cART: Ajda, Branka, Taja in Urška

2 komentarja:

Ti.na pravi ...

Lepo napisano. Le tako naprej ☆

Ti.na pravi ...

Lepo napisano. Le tako naprej ☆